THE ARTIST

studio_9-about_the_artist-webThe Stork
triptych, pigment on paper, each painting 10 x 15 cm | 2015 Henrik Nolte

 

DEUTSCH:
In den 1980er Jahren studierte ich an der Fachhochschule für Design in Bielefeld. Im Studiengang Visuelle Kommunikation widmete ich mich besonders der experimentellen Fotografie, Malerei und freien Grafik.

Nach dem Studium arbeitete ich als Storyboard-Zeichner, Supervisor und Co-Regisseur für preisgekrönte Cartoon-Animationsfilme in Köln, Hamburg und Berlin.

Heute lebe ich in Berlin und arbeite freischaffend als Bildender Künstler und Coach. Über Ihr Interesse an meiner Arbeit freue ich mich sehr und lade Sie herzlich ein, mich für weitere Fragen persönlich zu kontakten.

Berlin 2017, Henrik Nolte

ENGLISH:
During the 1980ies I studied Visual Communications at the University of Applied Sciences Bielefeld, Germany. I focussed on experimental photography, painting and graphic art.

After finishing the study I worked as a storyboard artist, supervisor and co-director on classical cartoon productions in Cologne, Hamburg and Berlin.

Today I live in Berlin, working as a freelance visual artist and coach. If you have any further questions, please don’t hesitate to contact me, I would gladly do my best explaining my work to you.

Berlin 2017, Henrik Nolte

ABOUT DAS BLOG